söndag 29 maj 2011

Mors Dag

Idag så blir det en halvlugn dag. Vi hade tänkt oss en mysig picknick men vädret ville annorlunda så det blev panini-fika på Cecil. Givetvis blev det en bit morotskaka också :) en av mina favorit laster. Det enda jag önskat mig i dag har varit ett badrum. Visst är det inte klart än men det har hänt mycket på sista tiden trots mycket vila pga denna eländiga förkylning.

En liten uppdatering på hur lång vi har kommit:
• badrummet blir färdig-kaklat i dag och sen ska taket målas två gånger. Sen är det bara klinkern kvar. Det kommer vara klart innan v.26. Det är målet i alla fall.

• i sovrummet är det bara lister som ska upp.

• klädkammaren är nästan färdig organiserad. Så skönt att ha en riktig "walk in " garderob. Väntar på vad det ska bli pojke/flicka så jag kan fixa med det sista. Sen ska det inhandlas och monteras några hyllor bara.

• till bebisen så är det bara ett skötbord som saknas och det ska vi fixa på onsdag annars är allt klart (och även bäddat) för pluttens ankomst. Bara 4-7 veckor kvar nu.

Det var lite av vad som händer här på Haga :) nu ska jag gå och förbereda middagen. Daniel lär ju vara hungrig då han är ute och floar ved just nu. Fick ett stort lass i går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar