torsdag 19 maj 2011

Bebisnytt

Insåg tidigare idag att jag knappt skrivet något om bebisen under hela graviditeten eller snarare de 34 veckor som gått. Så här kommer en liten uppdatering.

Jag mår så mycket bättre denna gång än vad jag gjorde när jag väntade Hilma. Visst mådde jag illa både natt och dag i ca 5,5 månad men jag har inte samlat vätska den här gången...Jippie!!

Jag kan fortfarande ha min vanliga skor uran att använda stödstrumpor - när jag väntade Hilma gick jag upp två skostorlekar. Jag har inte ont i lederna på grund av vatten i kroppen som jag hade sist. Det enda som är jobbigt är att springa vilket ibland krävs när man måste jaga sin olydiga lilla 2,5 åring. Hur mycket hyss kan det rymmas i den lilla kroppen egentligen?? Nu är det bara 6 veckor kvar till BF och jag längtar tills det är över. Jag föredrar att bära runt på en liten gosig bebis istället för en stor mage som enbart är i vägen nu för tiden. Jag kom precis på en fördel med att ha en busig liten tjej att jaga här hemma...jag har endast gått upp 10 kg än så länge. När jag väntade Hilma gick jag upp 21 kg. Visst har jag runt 20 extra kg att bli av med utöver de 10 kg som jag lagt på mig under graviditeten. De kilona kommer från stressiga pluggperioder och för mycket hemma mys, men det ska jag ta tag i så fort lill*plutten anlänt. Varken min rygg eller mina knän mår bra av all extra vikt. Jag bjuder på en liten mag bild. Så vad tror ni...pojke eller flicka??

Bebismage i v.34

Hittade lite söta kläder att ta med till BB i veckan på bland annat H&M. Av erfarenhet så köpte jag det mesta i storlek 56 eftersom Hilma var 53 lång när hon föddes. När jag satt och gick igenom alla så kläder här om dagen så insåg jag att jag har typ 3 plagg i storlek 50. Dessutom så är det mesta tjejkläder så om det blir en pojk (vilket vore trevligt) så blir det till att shoppa igen eftersom ca 99% av alla barnkläder vi har är riktigt tjejiga och rosa eller med flickmotiv på. Inte mig emot men det kommer i så fall finns en hel del plagg i fall någon vill ha.


1 kommentar: