söndag 26 juni 2011

Nöjd med dagen

I dag har det städats för fullt och tvättmaskinen har snurrat för fullt. Det känns så skönt att ha allt sånt undanstökat innan Daniel börjar jobba igen. I morgon ska jag bara ta det lugnt. Läsa en bra bok kanske.

I kväll har vi njutit av hemma gjorda hamburgare. Jag använder samma recept som till köttbullar och det smakar lika gott varje gång. Jag har börjat göra mer mat från grunden på sista tiden och man mår verkligen bättre i hela kroppen. Dessutom så har jag ju större kontroll över innehållet. Det är så mycket enklare att laga laktos fritt om man skippar all hel- och halvfabrikat.

Nu får det bli lite mer tv och sen sängen. Börjar bli riktigt trött. Så god natt på er.

1 kommentar:

  1. Det är godare och nyttigare att göra själv :) Roligare också. Tycker jag lär mig så mycket mer för varje gång jag lagar riktig mat. Olika smak kombinationer och sånt..
    Får jag fråga hur du kryddar dina köttbullar/hamburgare?
    Passar på att tipsa om att krydda med antingen timjan eller persilja när du gör hamburgare, super gott :)

    Skulle vara trevligt att dela en kanna te någon dag? :)

    SvaraRadera